ورود به مدیریت یا پیشخوان وردپرس

بخش مدیریت وردپرس همان جایی است که به شما امکان ساخت، مدیریت و تغییر محتوای وب‌سایت را می‌‌دهد. بخش مدیریت وب‌سایت که به آن پیشخوان گفته می‌‌شود، مهم‌‌ترین بخش از وردپرس است. وردپرس نیز یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌‌ای است، که دارای بخشی به نام پیشخوان است، که مدیران سایت از طریق آن می‌‌توانند وب‌سایت را مدیریت کنند.

پیشخوان وردپرس

وردپرس در مقایسه با سایر سیستم‌‌های مدیریت محتوا، از یک بخش مدیریتی و پیشخوان حرفه‌‌ای برخوردار است. گفته می‌‌شود آمارهایی که در نظرسنجی از کاربران به دست آمده، نشان می‌‌دهند که پیشخوان وردپرس حرفه‌‌ای و کاربرپسند است. به همین دلیل وردپرس همچنان پس از گذشت سال‌‌ها فعالیت، هنوز هم به عنوان یک ابزار قدرتمند و حرفه‌‌ای برای طراحی سایت شناخته می‌‌شود.

چگونه وارد مدیریت وردپرس شویم؟

برای اینکه بتوانید وارد بخش مدیریت و یا پیشخوان وردپرس شوید، باید در مرورگر خود آدرس test.com/wp-admin را وارد کنید. البته دقت داشته باشید که به جای نام test.com باید نام دامنه وب‌سایت خود را وارد کنید. سپس از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته می‌‌شود. این نام کاربری و رمز عبور همان‌‌هایی هستند که در زمان نصب وردپرس آنها را وارد کرده‌‌اید. اگر رمز عبور و نام کاربری به درستی وارد شوند، شما می‌‌توانید وارد بخش مدیریت سایت و یا همان پیشخوان شوید.

تغییر آدرس ورود به بخش مدیریت وردپرس

یکی از موارد مهمی که می‌‌تواند منجر به افزایش امنیت وب‌سایت‌‌های وردپرسی شود، تغییر آدرس ورود به بخش مدیریت سایت است. به‌طور پیش‌‌فرض برای ورود به پیشخوان سایت‌‌های وردپرسی از آدرس wp-admin استفاده می‌‌شود.

توجه داشته باشید که وردپرس دارای افزونه‌‌هایی است که به کاربران خود کمک می‌‌کند تا آدرس ورود به بخش مدیریت وب سایت را تغییر دهند. افزونه Custom Login یکی از شناخته‌شده‌‌ترین افزونه‌‌هایی است که به شما کمک می‌‌کند تا به سادگی بتوانید لینک ورود به بخش پیشخوان وب سایت خود را تغییر دهید.

با بخشهای مختلف پیشخوان وردپرس آشنا شوید

پیشخوان وردپرس به ترتیب دارای بخش های زیر است:

  • پیشخوان
  • نوشته‌‌ها
  • برگه‌‌ها
  • دیدگاه‌‌ها
  • نمایش
  • افزونه‌‌ها
  • کاربران
  • ابزارها

به این نکته توجه داشته باشید که مدیران سایت با توجه به سطح دسترسی که برای آنها تعریف شده، ممکن است برخی از گزینه‌‌هایی که در بالا گفته شد، برای آنها نمایش داده نشود. به عنوان مثال یک نویسنده ممکن است تنها به بخش نوشته‌‌ها و نمایش آن دسترسی داشته باشد.

همچنین ممکن است بر اساس قالبی که استفاده میکنید، برخی بخشهای دیگر نیز داشته باشید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا