دسته بندی ها در وردپرس

همه مطالبی که در وب‌سایت‌های مختلف منتشر می‌‌شوند، دارای دسته‌بندی یا موضوع هستند. دسته‌بندی کمک می‌‌کند تا علاوه بر اینکه کاربران بتوانند به سادگی به مطالب وب‌سایت دسترسی داشته باشند، گوگل نیز محتوای شما را دقیق‌‌تر بررسی و به کاربران معرفی کند.

در نتیجه دسته‌بندی را می‌‌توان به عنوان یکی از مهم‌‌ترین بخش‌‌های وب‌سایت معرفی کرد که می‌‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت نیز داشته باشد.

دسته ‌بندی وردپرس در کجا قرار دارد؟

برای اینکه بتوانید دسته‌بندی مورد نظر خود را بسازید، باید به منوی پیشخوان وب‌سایت بروید و از زیر‌منوی بخش نوشته‌‌ها وارد قسمت دسته‌بندی شوید.

ساخت دسته در وردپرس
ساخت دسته در وردپرس

در این قسمت این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید دسته‌‌بندی‌‌های مورد نظر خود را با توجه به حیطه فعالیت و نوع محتوایی که در وب‌سایت خود منتشر می‌‌کنید، بسازید.

معمولاً دسته‌بندی‌‌هایی که در وب‌سایت‌‌‌های مختلف قرار داده می‌‌شوند، بیشتر از سه دسته هستند. دسته‌بندی محتوا می‌‌تواند نشان‌‌دهنده تنوع محتوا باشد، که در نهایت منجر به نظم بخشیدن به محتوا‌‌های موجود بر روی وب‌سایت خواهد شد.

تفاوت نام و نامک در ساخت دسته بندی

زمانی که شما بخواهید یک دسته‌بندی جدید اضافه کنید، با دو گزینه نام و نامک مواجه خواهید شد. نام همان چیزی است که هم شما و هم کاربران آن را می‌‌بینند و به نوعی نشان‌‌دهنده نوع محتوا است.

نامک در لینک محتوا، یعنی در آدرس بار مرورگر قابل مشاهده است. توصیه می‌‌شود نام به صورت فارسی و یا مطابق با زبان وب‌سایت انتخاب گردد و نامک نیز به صورت انگلیسی نوشته شود. فارسی یا انگلیسی بودن نامک تفاوتی در سئو ندارد. نامکهای انگلیسی هنگام به اشتراک گذاشته شدن زیباتر هستند.

دسته‌‌ بندی در کدام بخش از سایت قابل مشاهده است؟

زمانی که شما تصمیم به انتشار یک محتوا می‌‌گیرید، در سمت چپ صفحه بخشی به نام دسته‌بندی وجود دارد، که از همان‌جا می‌‌توانید تمام دسته‌بندی‌‌هایی که ساختید را مشاهده کنید. همچنین می‌‌توانید با توجه به نوع محتوایی که قرار است بر روی وب‌سایت منتشر شود، نوع دسته‌بندی را برای آن انتخاب کنید.

تعداد دسته بندی ها

یکی از مواردی که نیاز است به آن توجه داشته باشید، این است که تعداد دسته‌بندی‌ها نباید زیاد شوند. زمانی که تعداد دسته‌بندی‌ها زیاد باشد‌‌، کاربران به راحتی نمی‌‌توانند مطلب و یا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. در نتیجه ممکن است با نارضایتی وب‌سایت شما را ترک کنند. معمولاً وب‌سایت‌‌هایی نیاز به تعداد زیادی دسته‌بندی دارند که بخواهند به عنوان یک سایت خبری فعالیت داشته باشند. همچنین زیاد بودن دسته بندی باعث کاهش نرخ خزش میشود که ممکن است به سئوی وبسایت آسیب بزند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا