انتقال وردپرس از لوکال هاست به سرور

بسیاری از طراحان سایت برای آغاز کار خود از هاست محلی یا همان Local Host استفاده می‌کنند. لوکال هاست دارای یک ویژگی بسیار مهم است و آن این است که به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون اینترنت و به صورت آفلاین، طراحی وب سایت رانجام دهند، اما نکته‌ای باید به آن توجه داشته باشید این است که وب سایت وردپرس شما در نهایت باید به یک سرور منتقل شود.

چه زمان باید وب سایت را به سرور منتقل کرد؟

در بسیاری از موارد تا پایان مراحل طراحی و ساخت وب سایت می‌توان از هاست محلی یا همان لوکال هاست استفاده کرد، اما زمانی که وب سایت تکمیل شد، برای اینکه بتوان محتوای آن را در دسترس کاربران قرار داد، نیاز است تا به یک هاست منتقل شود.

گاهی نیز برخی از امکاناتی که باید به وبسایت اضافه شود، نیاز به یک پلاگین و یا افزونه دارند. متاسفانه برخی از این افزونه‌ها قابل اجرا بر روی لوکال هاست نیستند. یا ممکن است در زمان اجرا با خطا مواجه شوند یا درست کار نکنند. در نتیجه در برخی از موارد برای تکمیل وب سایت وردپرسی، نیاز است تا آن را به یک هاست منتقل، و سپس امکانات و افزونه‌های مورد نظر را به آن اضافه کنید.

چگونه وردپرس را از لوکال هاست به هاست منتقل کنیم؟

شاید برای بسیاری از طراحان سایت مهم‌ترین بخش از تکمیل سایت، انتقال آن از لوکال هاست به سرور باشد. انتقال وب سایت از هاست محلی با روشها و راهکارهای مختلفی امکان‌پذیر است که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

استفاده از افزونه

افزونه‌ها یک ابزارهای بسیار کاربردی هستند که به طراحان سایت‌های وردپرسی این امکان را می‌دهند که بتوانند بسیاری از امکانات مورد نظر خود را بدون انجام برنامه‌نویسی، به سایت اضافه کنند. همچنین افزونه‌های بسیار کاربری از جمله افزونه Duplicator وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا با انجام چند کلیک، به سادگی وب سایت خود را از لوکال هاست، به هاست اشتراکی منتقل کنید.

گرفتن فایل پشتیبان از وب سایت و پایگاه داده

راهکار دیگری که برای انتقال وب سایت از لوکال هاست به سرور وجود دارد، تهیه بکاپ یا فایل پشتیبان از وب سایت و پایگاه داده (دیتابیس) است.

البته در گام نخست نیاز است تا پایگاه داده وب سایت را از طریق PHPMyAdmin برون‌بری یا export کنید.

برای اینکه بتوانید اطلاعات موجود بر روی پایگاه داده را برون‌ریزی کنید نیاز است تا آدرس http://localhost/phpmyadmin را در مرورگر خود وارد، و پایگاه داده مورد نظر را انتخاب، و از بالای صفحه بر روی گزینه export کلیک کنید.

سپس وارد سیپنل یا هر پنل دیگری از هاستتان شوید و بعد از طریق PHPMyAdmin آن را درون‌ریزی یا import کنید.

اگر در زمان درون ریزی اطلاعات با مشکل مواجه شدید، می‌توانید به صورت دستی برخی از فایلها را از لوکال هاست کپی، و به سرور منتقل کنید.

اگر فایل پشتیبان حاوی تمام اطلاعات موجود بر روی وب سایت باشد و پایگاه داده نیز به درستی درون‌ریزی شود، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

ایجاد پایگاه داده در هاست

برای اینکه بتوانید پایگاه داده‌ای که از لوکال هاست برون‌ریزی کرده‌اید را درون هاست درون‌ریزی کنید، نیاز است تا ابتدا وارد سی پنل یا پنل هاست خود شوید و سپس به قسمت DataBases بروید و یک دیتابیس جدید ایجاد کنید.

راه اندازی وب سایت وردپرسی

پس از اینکه پایگاه داده به هاست منتقل شد، زمان آن رسیده تا نصب وردپرس بر روی هاست نیز تکمیل شود. کاربران پس از انتقال وب سایت به هاست، با خطای پایگاه داده مواجه می‌شوند. در این مرحله نیاز است تا فایل wp-config.php را باز کنید، سپس نام و رمز عبور پایگاه داده‌ای که در ابتدا ساخته بودید را در این فایل جایگزین کنید.

نوشتن مشخصات دیتابیس در فایل wp-config.php وردپرس
نوشتن مشخصات دیتابیس در فایل wp-config.php وردپرس

ورود به پنل مدیریت

اگر تمام اقدامات مورد نیاز برای انتقال وب سایت وردپرسی از لوکال هاست به سرور به درستی انجام شده باشد، می‎توانید با وارد کردن آدرس site.com/wp-admin در مرورگر خود، وارد بخش مدیریت وب سایت شوید. البته باید به جای site.com آدرس دامین خودتان را بنویسید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا