برچسب در وردپرس

یکی از بخش‌‌های وردپرس، برچسب یا تگ است. اگر شما تصمیم به انتشار یک محتوا در بخش نوشته‌‌ها دارید، شاید نیاز باشد که به دو مورد توجه داشته باشید، اول دسته‌بندی و دوم برچسب.

برچسب در وردپرس چیست؟

برچسب یا همان تگ، کلمات کلیدی مرتبط با محتوا هستند که باید در قسمت برچسب‌‌ها وارد شوند. برچسب علاوه بر اینکه به کاربران کمک می‌‌کند تا بتوانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند، ممکن است گوگل نیز بتواند با کمک تگ‌‌ها رتبه سئوی وب‌سایت شما را تغییر دهد.

برچسب در وردپرس
برچسب در وردپرس

چگونه برچسب مناسب پیدا کنیم؟

پیدا کردن تگ یا برچسب مناسب یکی از مهم‌‌ترین فعالیت‌‌هایی است که در زمان تولید و انتشار محتوا باید به آن توجه شود. برای برای پیدا کردن برچسب‌‌های مناسب و مرتبط با موضوع، می‌‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

استفاده از پیشنهادات گوگل

ساده‌‌ترین و کاربردی‌‌ترین ابزاری که می‌‌تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک کند، گوگل است. اگر دقت کرده باشید زمانی که شما یک کلمه یا موضوع مورد‌ نظر خود را در گوگل جستجو می‌‌کنید، به صورت پیش‌‌فرض به شما پیشنهاداتی مشابه، چیزی که شما خواسته‌‌اید نمایش داده می‌‌شود. پیشنهادت گوگل می‌‌توانند بهترین و مناسب‌‌ترین کلمات کلیدی باشند که می‌‌توان از آنها به عنوان تگ یا برچسب استفاده کرد.

استفاده از نرم افزار

راهکار بعدی که می‌‌تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی و برچسب‌‌های مناسب کمک کند، نرم‌‌افزارهایی هستند که با هدف پیدا کردن کلمات کلیدی ساخته شده‌‌اند. در واقع شما می‌‌توانید با وارد کردن متن مورد نظر خود، از نرم‌افزار بخواهید تا کلمات کلیدی مرتبط را به شما نشان دهد.

این نرم‌افزار بر اساس تعداد تکرار کلملات و جملات، میزان اهمیت آنها را می‌‌سنجد و به عنوان یک کلمه کلیدی قابل استفاده به عنوان برچسب به شما نمایش می‌‌دهد.

البته گفته می‌‌شود که در این دو روش استفاده از پیشنهادات گوگل کاربردی‌‌تر و موثرتر خواهد بود. همچنین راهکار دیگری وجود دارد که می‌‌تواند به شما در پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب کمک کند، در این روش می‌توانید وب‌سایت‌ها و محتوای مشابه با خود را بررسی کنید، و از برچسب‌‌ها و تگ‌‌های که بقیه استفاده کرده‌‌اند ایده بگیرید.

تعداد برچسب نباید زیاد باشد

نکته مهمی که در زمان انتخاب برچسب باید به آن توجه داشته باشید، این است که بسیاری از افراد، با این تصور که هرچه تعداد برچسب‌‌ها بیشتر باشد، احتمال نمایش آن توسط گوگل بیشتر خواهد شد، سعی می‌‌کنند تا جایی که ممکن است از برچسب‌‌های مختلف و حتی غیر‌مرتبط با موضوع استفاده کنند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که الگوریتم‌‌های گوگل این موضوع را تشخیص می‌‌دهند و برای اینکه مخاطب گمراه نشود، این محتوا را به او پیشنهاد نمی‌‌دهد. در نتیجه توصیه می‌‌شود برای انتشار یک محتوای بهینه و کاربردی، از برچسب‌‌های مناسب و با تعداد بسیار مناسب استفاده کنید، یا در صورت امکان از برچسب وردپرس استفاده نکنید چون باعث کاهش نرخ خزش و محتوای تکراری برای گوگل میشود.

برچسب وردپرس باید چند کلمه باشد؟

برچسب‌‌ها می‌‌توانند شامل یک یا چند کلمه باشند، درست مانند چیزی که در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌‌کنیم. مهم این است که برچسب‌‌ها مرتبط با موضوع انتخاب شوند.

برچسب‌‌ در کجا نوشته میشود؟

زمانی که شما یک محتوا را در یک وب‌سایت وردپرسی قرار می‌‌دهید، در سمت چپ صفحه یک کادر کوچک وجود دارد که شما می‌‌توانید برچسب در وردپرس و یا تگ‌‌های مورد نظر خود را درون آن وارد کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا