نوشتن مطلب یا پست گذاشتن در وردپرس

یکی از مهم‌‌ترین بخش‌‌های یک وب‌سایت، بخش نوشته‌‌ها است که در برخی از وبسایتها با نام وبلاگ شناخته می‌‌شود. نوشته‌‌ها کمک می‌‌کنند تا وب‌سایت شما از طریق گوگل و یا شبکه‌‌های اجتماعی به کاربران و مخاطبان معرفی شود. همچنین میتوانید جدیدترین خبرهای خود را در این قسمت قرار دهید.

به طور کلی هر نوشته در وردپرس، یک برگه از یک وب‌سایت محسوب می‌‌شود که دارای بخش‌‌های زیر است:

عنوان مطلب

عنوان مطلب مهم‌‌ترین بخش از یک نوشته محسوب می‌‌شود، زیرا علاوه بر اینکه می‌‌تواند معرف یک مطلب باشد، کمک می‌‌کند تا توجه مخاطب و همچنین گوگل به سمت محتوا جلب شود. در نتیجه عنوان مطلب یک بخش مهم است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

بدنه مطلب

بدنه مطلب یا محتوا همان بخشی است که مخاطب به آن نیاز دارد. شما می‌‌توانید در این قسمت علاوه بر انتخاب اندازه متن، تغییرات دیگری از جمله ایجاد لینک، بولد کردن متن، ایجاد تیتر، تغییر رنگ متن و سایر موارد را ایجاد کنید. همچنین افرادی که با کدهای HTML آشنا هستند، می‌‌توانند تغییراتی حرفه‌‌ای بر روی متن ایجاد کنند.

اضافه کردن تصویر به مطلب

در بالای کادر بدنه مطلب، شما گزینه اضافه کردن عکس به مطلب را می‌‌توانید مشاهده کنید. کاربران می‌‌توانند از تصاویری که از قبل بر روی وب‌سایت قرار گرفته است، استفاده کنند. همچنین می‌توان تصاویر جدید به بخش رسانه وب‌سایت اضافه کرد و از آنها در داخل متن استفاده نمود.

تصویر شاخص

اگر دقت کرده باشید تمام محتواهایی که در وبلاگ منتشر می‌‌شوند علاوه بر عنوان، یک تصویر نیز دارند که به نوعی مرتبط با مطلب است. در اصطلاح به این تصویر، تصویر شاخص گفته می‌‌شود. برای انتخاب تصویر شاخص نیز کافی است از سمت چپ صفحه، یک تصویر مناسب برای محتوا انتخاب کنید.

انتخاب دسته بندی

همه مطالب باید در دسته‌بندی یا همان موضوع قرار بگیرند. در نتیجه نیاز است در زمان انتشار مطلب، یک و یا چند دسته‌بندی که متناسب با موضوع محتوا هستند را انتخاب کنید. دسته‌بندی نیز در سمت چپ صفحه قرار دارد و تمام آنها برای کاربران قابل مشاهده هستند.

انتخاب برچسب یا تگ

یکی دیگر از بخش‌‌ها در زمان تولید و انتشار محتوا، انتخاب تگ و یا برچسب‌‌های مرتبط با موضوع است. تگ و یا همان برچسب کلمات کلیدی هستند که به کاربر و گوگل کمک می‌‌کنند تا محتوای شما در دسترس مخاطبان قرار بگیرد. برچسب‌‌ها نیز در کادری که در سمت چپ صفحه قرار گرفته، می‌‌توانند نوشته شوند.

در کل نسبت به سالهای قبل برچسب گذاشتن برای مطالب برای سئو مفید نیست. به همین دلیل خیلی از وبسایتها برچسب نمیگذارند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا