مدیریت و سطح دسترسی کاربران در وردپرس

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که می‌‌تواند امنیت و کیفیت یک وب‌سایت وردپرسی را تضمین کند، تعیین سطح دسترسی و مدیریت کاربران در وردپرس است. اگر دقت داشته باشید متوجه شدید که بخش مدیریت سایت این امکان را برای مدیر اصلی فراهم کرده است تا برای سایر مدیران و نویسندگان سطح دسترسی تعیین کند.

چرا نیاز است تا سطح دسترسی کاربران در وردپرس مدیریت شود؟

به این مورد دقت داشته باشید، نیاز نیست تا هر کسی به تمام اطلاعات و بخش‌‌های مدیریت و پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشد. در نتیجه توصیه می‌‌شود تا با توجه به نوع فعالیت افراد، سطح دسترسی آنها محدود باشد.

به عنوان مثال زمانی که قرار است یک تولید‌کننده محتوا و یا نویسنده، محتوای مورد نظر شما را در بخش نوشته‌‌ها منتشر کند، نیاز نیست تا به کل بخش‌‌های وب‌سایت دسترسی داشته باشد. مدیر سایت می‌‌تواند یک حساب کاربری با عنوان نویسنده برای فرد منتشر‌کننده محتوا، در نظر بگیرد.

البته مدیر سایت در صورت نیاز می‌‌تواند چندین مدیر با سطح دسترسی کامل برای یک وب‌سایت وردپرسی تعیین کند که البته باید افراد قابل اعتمادی برای این کار انتخاب شوند، زیرا ممکن است بر اثر یک اشتباه، تمام اطلاعات موجود بر روی وب‌سایت از بین برود و یا هک شود.

چگونه میتوان درخواست ساخت حساب کاربری را ارسال کرد؟

برای ساخت حساب کاربری در وردپرس از دو طریق می‌‌توان اقدام کرد:

  1. ایجاد حساب کاربری از طریق پیشخوان وردپرس توسط مدیر سایت
  2. از طریق دکمه نام نویسی که در پنل ورودی وب‌سایت قرار دارد

در این روش درخواست عضویت در سایت توسط شخص کاربر ارسال می‌‌شود و در صورت تأیید مدیر سایت یک ایمیل برای کاربر ارسال خواهد شد که در آن نام کاربری و رمز عبور توسط کاربر جدید تعیین خواهد شد.

نمایش کاربران در وردپرس

اگر به بخش کاربران در پیشخوان وردپرس بروید، می‌‌توانید لیست تمام کاربران را به عنوان مدیر سایت مشاهده کنید. همچنین در صورت نیاز می‌‌توانید برخی از کاربران را حذف و یا کاربر جدید به بخش مدیریت وب‌سایت خود اضافه کنید.

ویرایش پروفایل کاربران در وردپرس

برخی از اطلاعات در بخش پروفایل هر کاربر قابل تغییر است. به عنوان مثال مدیر اصلی یک وب‌سایت وردپرسی می‌‌تواند سطح دسترسی یک نویسنده را به ادمین تغییر دهد اما نکته‌‌ای که وجود دارد این است که امکان تغییر نام کاربری در پروفایل وجود ندارد و در صورت نیاز به تغییر نام، باید یک حساب کاربری جدید با نام مورد نظر ساخته، و سپس حساب کاربری قبلی از بخش کاربران وب‌سایت حذف شود.

مراقب امنیت وب‌ سایت خود باشید

در بسیاری از موارد این امکان وجود دارد که تنها با رعایت چند نکته بسیار ساده، امنیت وب‌سایت خود را افزایش دهید. یکی از مهم‌‌ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید، ایجاد حساب کاربری با سطح دسترسی مدیر، به صورت محدود است. به عنوان مثال در بسیاری از موارد تنها یک و یا دو حساب کاربری با سطح دسترسی مدیر یا ادمین سایت کافی است.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا