شورت کد در وردپرس

یکی از مواردی که گاهی نیاز است تا طراحان سایت از آن برای سفارشی‌سازی سایت استفاده کنند، کد کوتاه یا شورت کد است. شورت کدها کمک می‌‌کنند تا با نوشتن یک کد کوتاه و یا برنامه‌نویسی، عملکرد بخشی از وب‌سایت وردپرسی را تغییر داد. در بسیاری از موارد شورت کدها باعث می‌‌شوند تا بتوان یک وب‌سایت را به صورت سفارشی‌سازی شده طراحی و پیاده‌سازی کرد.

چگونه از شورت کد در وردپرس استفاده کنیم؟

زمانی که حرف از شورت کد به میان می‌‌آید بسیاری از افراد نگران می‌‌شوند زیرا افرادی که قرار است با وردپرس وب‌سایت خود را طراحی کنند، آشنایی زیادی با انواع زبان‌‌های برنامه‌نویسی تحت‌وب مانند php ندارند. در نتیجه نوشتن شورت کد می‌‌تواند تا حدودی برای آنها کار دشواری باشد. نیاز است تا به این افراد بگوییم که جای نگرانی نیست، زیرا شورت کد‌‌ها را می‌‌توان به صورت آماده دریافت کرد و در محل مورد نظر جای‌‌گذاری کرد.

شورت کدها چگونه عمل میکنند؟

شورت کد‌‌ها زمانی مورد استفاده طراحان سایت قرار می‌‌گیرند که بخواهند در بخشی از وب‌سایت یک تغییر، مطابق سلیقه با خود ایجاد کنند. به عنوان مثال گاهی نیاز است تا بخشی از متن درون یک جدول قرار داده شود. در چنین مواردی نیاز است تا طراح سایت با استفاده از یک شورت کد برای متن مورد نظر، یک جدول طراحی کند.

شورت کدها با اینکه اغلب بسیار کوتاه و ساده هستند، اما باعث می‌‌شوند تا کاربران وردپرس بتوانند تغییرات بسیار زیادی در بخشی‌‌های خاصی از وب‌سایت خود ایجاد کنند.

استفاده از شورت کد در بخش ابزارک

یکی از مواردی که شورت کدها باعث ایجاد تغییر در وب‌سایت می‌‌شوند، بخش ابزارک‌‌ها است. گاهی با نوشتن یک کد کوتاه می‌‌توانید عملکرد یک ابزارک را به طور کامل تغییر دهید. به عنوان مثال بخش جستجو را با کمک یک شورت کد به شکلی طراحی کنید که صفحات مورد نظر کاربران به صورت خاص به آنها نمایش داده شود.

کاربرد شورت کدها در برخی از افرونه های وردپرس

به عنوان یک طراح سایت باید به این مورد توجه داشته باشید که بسیاری از افزونه‌‌های کاربردی، برای اینکه به درستی کار خود را انجام دهند، نیاز است تا در آنها از شورت کد استفاده شود. البته این افزونه‌‌ها این امکان را برای کاربران فراهم کردند تا تنها با استفاده از شورت کدهای پیشنهادی توسط افزونه، قابلیت مورد نظر خود را به وب‌سایت اضافه کنند.

به عنوان مثال افزونه contact form 7 یکی از پلاگین‌‌های معروف در وردپرس است که امکان ساخت انواع فرم ثبت نام را برای کاربران فراهم می‌‌کند اما برای اینکه بتوان این افزونه را فعال کرد، نیاز است تا از شورت کد‌‌های پیشنهادی خود افزونه استفاده شود. همچنین گاهی کاربران نیز می‌‌توانند شورت کدهای مورد نظر خود را از سایر وب‌سایت‌‌ها به صورت آماده دریافت و در جای مورد نظر قرار دهند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا