حل خطای زمانبندی از دست رفته در وردپرس

گاهی ممکن مدیران سایت برای اینکه بتوانند بر طبق زمانبندی مورد نظر محتوای خود را بر روی وب‌سایت منتشر کنند، از قابلیت زمانبندی وردپرس استفاده کنند. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان برای مدیران سایت فراهم شده تا بتوانند محتوای مورد نظر خود را در وب‌سایت قرار دهند و با کمک تنظیمات وردپرس کاری کنند که محتوا در تاریخ و ساعت مشخص منتشر شود.

چه موقع میتوان زمان انتشار محتوا را مشخص کرد؟

امکان زمانبندی انتشار محتوا کمک می‌‌کند تا بتوان در زمانی که امکان انتشار محتوا وجود ندارد، به صورت اتوماتیک محتوا بر روی سایت قرار بگیرد. به عنوان مثال شما می‌‌توانید پیش از رفتن به سفر، محتوای مورد نظر خود را بر روی وب‌سایت قرار دهید و زمان انتشار آن را تعیین کنید. همچنین در مواقعی که برای انتشار محتوا زمانبندی مشخصی دارید، می‌‌توانید از امکان زمانبندی انتشار محتوا در وردپرس استفاده کنید.

زمانبندی از دست رفته در وردپرس

متأسفانه گاهی با اینکه زمان مشخصی برای انتشار محتوا مشخص شده، اما انتشار محتوا با مشکل و خطا مواجه می‌‌شود. به عنوان مثال ممکن است شما در یک سایت وردپرسی زمان انتشار محتوای خود را برای دو روز بعد تعیین کنید، اما پس از گذشت سه روز متوجه شوید که محتوا در وب‌سایت شما قرار نگرفته است. به این اتفاق، زمانبندی از دست رفته در وردپرس گفته می‌‌شود که عوامل مختلفی می‌‌توانند منجر به عدم انتشار محتوا در زمان و تاریخ مشخص شوند که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

کاهش حجم ترافیک وب سایت

بسیاری از عملکردهای وب سایت، به حجم ترافیک و بازدید آن و همچنین منابع سرور وابسته است و اگر ترافیک وب‌سایت افزایش پیدا کند اما منابع سرور مانند رم و پردازنده افزایش پیدا نکند، ممکن است عملکرد سایت با مشکل مواجه شود. یکی از مواردی که می‌‌تواند تحت تأثیر افزایش ترافیک وب‌سایت با خطای عملکردی مواجه شود، انتشار محتوا بر اساس تقویم سایت است. در نتیجه این احتمال وجود دارد که محتوا در زمان مشخص منتشر نشود.

خطای اسکریپت یا WP-CRON

گاهی ممکن است محتوایی که قرار است در زمان مشخص بر روی وب‌سایت قرار بگیرد دارای مشکلاتی باشد و آن بخش از وردپرس که به صورت اتوماتیک کار می‌‌کند، نتواند چنین محتوایی را منتشر کند. در چنین شرایطی نیاز است تا محتوا به صورت دستی منتشر شود، در غیر این صورت عملکرد زمانبندی انتشار محتوا در وردپرس با مشکل مواجه خواهد شد. WP-CRON همان چیزی است که عملکرد بخش‌‌های مختلف وردپرس را که قرار است به طور خودکار فعالیت داشته باشند، را تحت کنترل دارد. زمانی که WP-CRON با مشکل مواجه شود، برخی از بخش‌‌های وردپرس از جمله زمانبندی نیز با مشکل مواجه خواهد شد و این امکان موجود دارد که محتوا در زمان و تاریخ مورد نظر منتشر نشود.

چگونه میتوان مشکل زمانبندی از دست رفته در وردپرس را رفع کرد؟

اگر شما به عنوان صاحب و مدیر یک وب‌سایت وردپرسی، با مشکل زمانبندی از دست رفته وردپرس مواجه شدید، این سوال برای شما به وجود آمده است که چگونه می‌‌توان این مشکل را رفع کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ساده‌‌ترین راهکاری که برای این مشکل وجود دارد، نصب افزونه‌‌های حرفه‌‌ای برای زمانبندی انتشار محتوا است. افزونه‌‌هایی که با این هدف ساخته شدند، کمک می‌‌کنند که برخی از خطاهای سیستمی که در وردپرس رخ می‌‌دهد، نیز کاهش پیدا کنند. البته باید به این مورد توجه داشته باشید که گاهی ممکن است با وجود افزونه‌‌های حرفه‌‌ای نیز باز هم مشکل زمانبندی از دست رفته در وردپرس نیز رخ دهد، اما درصد آن کاهش پیدا خواهد کرد.

راه حل دوم استفاده از Cron Job است.

توصیه می‌‌شود اگر که مدیر یک وب‌سایت وردپرسی هستید، وب‌سایت خود را در زمان مشخص بررسی کنید و از انتشار محتوا در تاریخ مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 3]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا