افزودن درگاه پرداخت به ووکامرس یا وردپرس

وردپرس یا ووکامرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار کاربردی است که به کاربران این امکان را می‌‌دهند تا بتوانند با امکاناتی که وردپرس یا ووکامرس در اختیار آنها قرار می‌‌دهند، یک وب‌سایت حرفه‌‌ای طراحی کنند. همچنین با کمک آنها می‌‌توان امکان دریافت وجه به صورت آنلاین، از طریق اتصال وب‌سایت به درگاه پرداخت را برای کاربران فراهم کرد.

چگونه میتوان ووکامرس یا وردپرس را به درگاه پرداخت آنلاین متصل کرد؟

زمانی یک وب‌سایت نیاز به درگاه پرداخت آنلاین دارد که بخواهد خدمات و یا محصولی را به صورت آنلاین به مشتریان خود بفروشد. به عنوان مثال تمام فروشگاه‌‌های اینترنتی نیاز به درگاه پرداخت دارند، تا کاربر پس از تکمیل روند خرید خود بتواند به صورت آنلاین هزینه آن را بپردازد. فروشگاه‌‌های آنلاین از دو طریق اقدام به دریافت درگاه پرداخت آنلاین می‌‌کنند:

درگاه پرداخت بدون واسطه

زمانی که یک فروشگاه اینترنتی تصمیم بگیرد تا بدون واسطه دریافت درگاه پرداخت آنلاین داشته باشد، نیاز است که در گام نخست اقدام به گرفتن اینماد کند. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک، این امکان را برای کسب و کارهای آنلاین فراهم می‌‌کند تا با تأیید هویت آنها یک درگاه پرداخت مستقیم در اختیارشان قرار بگیرد. به عنوان مثال وب‌سایت‌‌هایی که دارای اینماد هستند می‌‌توانند از درگاه‌‌های پرداخت معتبر مانند درگاه بانک ملی، ملت، پاسارگاد، سامان و یا سایر بانکها برای انجام تراکنش‌‌های مالی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنند.

درگاه پرداخت با واسطه

در بسیاری از موارد ممکن است که برخی از کسب و کارهایی که تصمیم به راه‌‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارند، شرایط لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک را نداشته باشند. همچنین برخی از کسب و کارها به دلیل طولانی شدن روند دریافت اینماد، از گرفتن آن صرف نظر می‌‌کنند. به همین دلیل بسیاری از وب‌سایت‌‌های فروشگاهی برای تسریع در روند طراحی فروشگاه آنلاین خود اقدام به استفاده از درگاه‌‌های پرداخت با واسطه می‌‌کنند.

در بیشتر مواقع، درگاه های واسط امکانات بیشتر و پشتیبانی بهتری نسبت به درگاه های مستقیم بانکی دارند.

درگاه‌ پرداخت با واسطه چگونه عمل میکند؟

درگاه‌‌های پرداخت با واسطه، شرکت‌‌های معتبری هستند که به وب‌سایت‌‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک ندارند، کمک می‌‌کنند تا بتوانند تراکنش‌‌های فروشگاه اینترنتی خود را به صورت آنلاین انجام دهند. به عنوان مثال زرین پال یک درگاه پرداخت واسطه بسیار معتبر و شناخته شده است که به کاربران وردپرس کمک کرده تا بدون نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیک، وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌‌اندازی کنند.

لازم به بیان است که قانون تجارت الکترونیک و بانک مرکزی دائم در حال تغییر است لذا ممکن است نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد برای همه اجباری شده باشد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 18 عدد و میانگین امتیازها 2.3]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا