برگه در وردپرس چیست

از زمانی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان ابزاری برای طراحی سایت معرفی شد، بسیاری از توسعه دهندگان وب از آن به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند اما ساده، برای طراحی وب سایت استفاده کردند و از برگه در وردپرس برای توسعه آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از وب سایت‌های بزرگ دنیا با کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده‌اند.

برگه در وردپرس چیست؟

برگه یک صفحه جداگانه در وردپرس است که ثابت است و به صورت دائم مطلبی در آنها قرار نمی‌گیرد. مثل صفحه تماس با ما، درباره ما، صفحه فرم نظرسنجی، صفحات لندینگ.

یکی از بزرگترین مزیت‌های طراحی سایت با وردپرس، امکان ساخت صفحات حرفه‌ای و بدون محدودیت در تعداد است.

در گذشته زمانی که طراحان سایت نیاز داشتند تا یک صفحه جدید به وب سایت اضافه کنند، پروسه ساخت کمی مشکل بود و به زمان نسبتا زیادی نیاز داشتند، اما وردپرس این امکان را فراهم کرده است تا به سادگی بتوان یک صفحه جدید طراحی کنید. ضمن اینکه می‌توانید با کمک افزونه‌ها، امکانات بیشتری را به آن برگه در وردپرس اضافه کرد.

چه طور برگه بسازیم؟

پس از اینکه وارد بخش مدیریت وردپرس شدید، می‌توانید از طریق فهرستی که در سمت راست و یا چپ (در زبان‌های چپ به راست مثل انگلیسی) قرار دارد، به برگه دسترسی داشته باشید. در شکل زیر به کادر قرمز توجه کنید.

قسمت برگه در پنل مدیریت وردپرس
قسمت برگه در پنل مدیریت وردپرس

در قسمت برگه‌ها شما می‌توانید تنها با کلیک کردن بر روی گزینه “افرودن جدید” صفحه مورد نظر خود را بسازید.

مدیریت برگه در وردپرس

مشاهده گزینه‌ها

برای مدیریت برگه‌ها باید روی گزینه “همه برگه‌ها” کلیک کنید. از این قسمت می‌توانید همه برگه‌هایی که ساختید را مشاهده، ویرایش یا حذف کنید. فقط کافیست موس را روی نام برگه بیاورید تا این گزینه‌ها نمایش داده شوند.

مدیریت برگه در وردپرس
مدیریت برگه در وردپرس

حذف کردن برگه

برای حذف کردن برگه در وردپرس باید موس را روی نام برگه بیاورید. سپس در زیر نام برگه، آن متنها نمایش داده می‌شوند. حالا روی زباله‌دان که رنگش قرمز است کلیک کنید. سپس برگه حذف می‌شود.

وقتی برگه‌ای را حذف می‌کنید، به قسمت زباله‌دان می‌رود.

بهتر است برای اینکه سئوی سایت شما خراب نشود، وقتی برگه را حذف کردید، از طریق افزونه سئو مانند رنک مث یا یواست یک آدرس جدید مشخص کنید که اگر کاربر آدرس برگه حذف شده را زد، به آدرس جدید منتقل شود. ضمن اینکه اعتبار سایت شما نزد گوگل نیز کم نمی‌شود.

زباله‌دان برای برگه‌ها در وردپرس
زباله‌دان برای برگه‌ها در وردپرس

بازیابی برگه

اگر برگه را به اشتباه پاک کردید، روی گزینه “بازیافت” کلیک کنید تا برگه به حالت اول برگردد و از زباله‌دان خارج شود. اگر روی “پاک کردن‌ برای همیشه” کلیک کنید، برگه کلاً حذف می‌شود.

بازیافت یا حذف کردن برگه
بازیافت یا حذف کردن برگه

خالی کردن زباله‌دان

اگر بر روی دکمه “خالی کردن زباله‌دان” کلیک کنید، همه برگه‌هایی که در زباله‌دان وجود دارند حذف می‌شوند و امکان بازگرداندن آنها وجود ندارد. مگر اینکه بکاپ را ریکاوری کنید.

خالی کردن زباله‌دان برای برگه‌ها
خالی کردن زباله‌دان برای برگه‌ها

انتخاب برگه‌های خاص

وردپرس این امکان را دارد که برگه‌هایی بسازید و آنها را برای صفحه اصلی سایت و صفحه نوشته‌ها انتخاب کنید.

برای اینکه صفحه‌ای خاص را برای صفحه اصلی سایت یا نوشته‌ها انتخاب کنید، باید در ستونی که در سمت راست پنل مدیریت وردپرس قرار دارد، در قسمت تنظیمات بر روی خواندن کلیک کنید.

بخش خواندن در تنظیمات وردپرس
بخش خواندن در تنظیمات وردپرس

سپس مانند تصویر زیر می‌توانید برگه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب برگه به عنوان صفحه اصلی یا نوشته‌ها
انتخاب برگه به عنوان صفحه اصلی یا نوشته‌ها

در پایان بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا