همه چیز درباره صفحه سازهای وردپرس

همان طور که می‌دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، که این روزها به بسیاری از افراد کمک کرده تا با کمک آن بتوانند یک طراحی سایت کاملاً حرفه‌ای، در یک بازه زمانی بسیار کوتاه را انجام دهند. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های این سیستم مدیریت محتوا، نصب امکانات مورد نظر بر روی سایت، با کمک افزونه وردپرس مانند صفحه ساز است.

یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌هایی که به طراحان سایت، به ویژه افراد مبتدی کمک می‌کند تا به آسانی وب سایت خود را طراحی کنند، افزونه‌های صفحه ساز است.

صفحه ساز وردپرس چیست؟

صفحه سازها افزونه هستند که روی وردپرس نصب می‌شوند که بدون داشتن دانش برنامه نویسی می‌توانید صفحات مختلف با امکانات امکانات زیاد برای سایت‌های وردپرسی خود را بسازید. حتی می‌توانید هدر و فوتر هم بسازید.

یک صفحه ساز حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه یک صفحه ساز وردپرس بتواند برای کاربران محبوب باشد نیاز است که دارای برخی از ویژگی‌های زیر باشد:

  • پشتیبانی از اِلمان‌های مختلف برای طراحی سایت
  • استفاده آسان برای کاربران
  • پشتیبانی از صفحه تعمیرات سایت برای نمایش به بازدیدکنندگان سایت
  • امکان طراحی سایت به صورت واکنش‌گرا یا رسپانسیو
  • امکان ایجاد تغییرات و یا اضافه کردن کد مورد نظر
  • پشتیبانی از چند زبان مختلف
  • ارائه چندین قالب مختلف برای صفحات سایت
  • اوپن سورس یا کد باز بودن
  • قابلیت طراحی صفحات سایت با کشیدن و رها کردن ابزارهای مورد نیاز

با چند صفحه ساز معروف وردپرس آشنا شوید

در اینجا برخی از صفحه سازهای معروف را معرفی کردیم:

ویژوال کامپوزر

صفحه ساز وردپرس ویژوال کامپوزر که نام اصلی آن WpBakery است، یکی از رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین افزونه‌های صفحه ساز است. این افزونه صفحه ساز نسبتاً قدیمی است، اما کاربردهای بسیار زیادی دارد و می‌تواند تمام امکانات مورد نیاز برای طراحی یک سایت حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

از ویژگی‌های صفحه ساز ویژوال کامپوزر این است که امکان شخصی سازی وب سایت را به کاربران می‌دهد، در نتیجه شما می‌توانید یک وب سایت کاملاً حرفه‌ای مطابق با سلیقه خود طراحی و راه‌اندازی کنید.

دقت داشته باشید که ویژوال کامپوزر یک افزونه پولی است و کاربران برای استفاده از آن نیاز دارند که هزینه‌ای را بپردازند. در برخی از سایت‌های ایرانی این افزونه را با قیمت بسیار کمتر از قیمت سایت سازنده به فروش می‌رسانند.

المنتور

یکی دیگر از افزونه‌های صفحه ساز وردپرس، صفحه ساز المنتور Elementor است که از ویژوال کامپوزر از محبوب بسیار بیشتری برخوردار است. پیش بینی می‌شود که المنتور بتواند جایگزین ویژوال کامپوزر شود. این افزونه نیز از امکانات بسیار زیادی دارد.

از ویژگی‌های المنتور این است که قابلیت اجرای انواع وب سایت را دارد. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند وب سایت خود را با تمام شبکه‌های اجتماعی لینک کنند.

بسیاری از طراحان سایت از صفحه ساز المنتور با عنوان سایت ساز یاد می‌کنند، زیرا المنتور امکاناتی فراتر از یک افزونه صفحه ساز برای کاربران فراهم کرده است. حتی می‌توانید هدر و فوتر اختصاصی برای هر صفحه بسازید!

المنتور
المنتور

این صفحه ساز محبوب دارای نسخه رایگان است که می‌توانید از مخزن وردپرس دانلود کنید. در صورت نیاز به دسترسی به تمام امکانات المنتور، می‌توانند اقدام به تهیه نسخه Pro کنید. در برخی از سایت‌های ایرانی این افزونه را با قیمت بسیار کمتر از قیمت سایت سازنده به فروش می‌رسانند.

دیوی

صفحه ساز دیوی Divi یکی دیگر از افزونه‌های صفحه ساز است که امکان ساخت یک وب سایت قدرتمند را برای کاربران خود فراهم کرده است. این صفحه نیز مانند سایر صفحه سازها از امکانات ویژه‌ای برخودار است اما یکی از بارزترین ویژگی‌های دیوی، قالب‌های متنوعی است که ارائه داده است. در واقع با کمک صفحه ساز دیوی، وب سایت کاملاً طبق نظر و سلیقه کاربران طراحی می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های دیوی رابط کاربری آن است که بسیار قوی و حرفه‌ای طراحی شده است، به طوری که کاربران به سادگی می‌توانند ابزارهای مورد نیاز خود را با کشیدن و رها کردن به صفحات سایت اضافه کنند.

Themify Builder

صفحه ساز Themify Builder یکی دیگر از بهترین افزونه‌های صفحه ساز است که در ابتدا تنها برای قالب‌های Themify Builder قابل استفاده بود اما با گذشت زمان و ایجاد تغییرات اساسی توسط توسعه دهندگان آن، قابلیت نصب بر روی سایر سایت‌های وردپرسی فراهم شد.

Themify Builder برای سایت‌های فروشگاهی بسیار کارآمد است و می‌تواند طراحی صفحات فروشگاهی را برای کاربران ساده‌تر کند.

نتیجه گیری

همه صفحه سازها دارای مزایا و معایبی هستند. ضمن اینکه چند ماه یا چند سال یکبار صفحه سازهای جدید به وجود می‌آیند یا از بین می‌روند، پس بیش از حد روی یک صفحه ساز تمرکز نکنید و تعصب نداشته باشید.

به عنوان کاربر وب سایت‌های وردپرسی باید به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از موارد بهتر است با توجه به نوع وب سایت، یک افزونه صفحه ساز مناسب انتخاب کنید زیرا هر قالب از نوع خاصی از صفحه ساز پشتیبانی می‌کند.

در زمانی که این مقاله را نوشتیم، المنتور بهترین صفحه ساز وردپرس بوده است.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا