دیجیتال مارکتینگ چیست؟

معرفی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال، همان طور که از نامش مشخص است، کمک می‌کند تا بتوان بازاریابی را با کمک ابزارهای دیجیتال انجام داد.

این روزها بازاریابی تبدیل به یک تخصص شده و افراد زیادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند به انواع کسب و کارها کمک کنند تا با کمک دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و معرفی کسب و کار را به صورت موثر انجام داد.

دیجیتال مارکتینگ چگونه سبک تبلیغات را تغییر داد؟

در گذشته تبلیغات با کمک چند ابزار محدود انجام می‌شد. به عنوان مثال تبلیغات تلویزیونی یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نوع تبلیغات در گذشته بود. البته در حال حاضر تبلیغات تلویزیونی هنوز هم به عنوان یکی از موثرترین روش‌های مارکتینگ و تبلیغات شناخته می‌شود. همچنین در گذشته ابزارهای دیگری از جمله تراکت، پوستر، بروشور و بیلبورد امکان انجام تبلیغات را برای انواع کسب و کار فراهم کرده بودند.

در حال حاضر با وجود ابزارهای آفلاین و سنتی، ابزارهای دیجیتال و مدرن دیگری برای تبلیغات به وجود آمده که دنیای بازاریابی را دگرگون کرده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چگونه به وجود آمد؟

به طور کلی می‌توان گفت که بازاریابی دیجیتال از زمان فراگیر شدن اینترنت، ابزارهای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. در واقع با پدید آمدن دیجیتال مارکتینگ، این امکان فراهم شد تا بتوان تبلیغات را به صورت هدفمند انجام داد و در بسیاری از هزینه نیز صرفه‌جویی کرد.

در حال حاضر هرگونه تبلیغاتی که در اینترنت و با کمک ابزارهای دیجیتال انجام شود، دیجیتال مارکتینگ نام دارد. بازاریابی دیجیتال به انواع کسب و کار کمک کرده تا بتوانند خود و فعالیت‌هایشان را به صورت گسترده و در سطح جهانی معرفی کنند.

با برخی از روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

در اینجا برخی از روش‌های بازاریابی دیجیتال را معرفی کردیم:

ایمیل مارکتینگ

یکی از رایج‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال، ارسال پیام تبلیغاتی با کمک ایمیل است که در اصطلاح به آن ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می‌گویند. ایمیل مارکتینگ یک بستر تبلیغاتی است که بیشتر می‌تواند برای کسب و کارهای B2B کارایی داشته باشد. البته در زمان ارسال پیام تبلیغاتی از طریق ایمیل، نیاز است تا به موارد متعددی از جمله زمان ارسال ایمیل و نوع پیام نیز توجه شود.

سوشال مدیا مارکتینگ

سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است، که این روزها بسیاری از کسب و کارها تمایل دارند تا با کمک آن کسب و کار خود را به مخاطبان هدف معرفی کنند. همانطور که می‌دانید، شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارند که به کاربران خود کمک می‌کنند تا بتوانند به صورت رایگان، به انجام تبلیغات کسب و کار خود بپردازند.

یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی که این روزها بسیار مطرح و کاربردی است، اینستاگرام است. اینستاگرام کمک می‌کند تا با عضویت کاربران در این شبکه اجتماعی و ساخت یک صفحه شخصی، بتوانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. شبکه‌های اجتماعی دیگری نیز مانند لینکدین، توییتر و فیسبوک وجود دارند.

دیجیتال مارکتینگ چه مزیت هایی دارد؟

بازاریابی دیجیتال دارای مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به بازاریابی سنتی است که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

هزینه کم

اولین موردی که می‌توان به عنوان یکی از مزیت‌ها معرفی کرد، هزینه کم آن است. همچنین می‌توان گفت که در برخی از موارد ممکن است بتوان با کمک دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی را به صورت رایگان انجام داد.

تنوع ابزار

از دیگر مزیت‌ها می‌توان به تنوع ابزارها و بسترهای تبلیغاتی آن اشاره کرد. در واقع بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند تا انواع کسب و کار بتوانند خود را به صورت گسترده معرفی کنند.

کمک به توسعه کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای توسعه کسب و کار نیز معرفی کرد، زیرا کمک می‌کند تا با معرفی کسب و کار در سطح جهانی، بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار چه کار کنیم؟

برای این کار می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا