ساخت فهرست در وردپرس

بخش فهرست در وردپرس این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند به سادگی و بدون نیاز به انجام کد و برنامه‌نویسی، منوی مورد نظر خود را بسازند و در صورت نیاز زیر‌منوهای مورد نظر را نیز به آن اضافه کنند.

یکی از مواردی که منجر به افزایش اهمیت فهرست در وردپرس می‌‌‌‌شود، این است که کاربران با مراجعه به فهرست وب‌سایت و یا همان منو، بتوانند به مطلب و صفحه مورد نظر خود به‌سادگی دسترسی داشته باشند.

همچنین در بسیاری از موارد با توجه به نوع وب‌سایت، ساخت فهرست ممکن است از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. به عنوان مثال در یک وب‌سایت فروشگاهی برای اینکه مشتریان به‌سادگی بتوانند به کالا و یا خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، نیاز است تا فهرست و یا منوی سایت به صورت حرفه‌‌ای و ساده طراحی شود. یک فهرست با توجه به نوع وب‌سایت می‌‌تواند دارای انواع زیر‌منو باشد که باعث می‌‌شود کاربر بتواند به صفحه مورد نظر خود برسد.

چگونه میتوان یک فهرست حرفه ‌‌ای در وردپرس طراحی کرد؟

برای اینکه بتوانید یک فهرست حرفه‌‌ای و کاربر پسند در وردپرس طراحی کنید، باید به بخش‌‌های زیر توجه داشته باشید:

تعیین نوع و محتوای وب سایت

در گام نخست باید بدانید در حال طراحی چه نوع وب‌سایتی هستید و هدف از طراحی سایت چیست؟ همچنین باید در نظر داشته باشید که وب‌سایت شما حاوی چه محتوایی است.

در نظر گرفتن مخاطب

دومین موردی که در زمان ساخت فهرست باید به آن توجه داشته باشید، مخاطبان شما هستند. اینکه شما بدانید قرار است برای چه کسانی وب‌سایت طراحی کنید، کمک می‌‌کند تا بتوانید یک فهرست هدفمند و حرفه‌‌ای برای وب‌سایت مورد نظر خود طراحی کنید.

تعداد صفحات و نوع آنها

با توجه به نوع وب‌سایتی که قرار است طراحی کنید، باید بدانید که این وب‌سایت شامل چند صفحه و چه صفحاتی است. دقت داشته باشید که تعیین نوع صفحات و تعداد آنها می‌‌تواند تعیین کننده نوع فهرست شما باشد.

امکان ساخت فهرست یا منو در وردپرس

وردپرس را می‌‌توان به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای بسیار کاربر پسند معرفی کرد، که این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند به سادگی فهرست مورد‌ نظر خود را طراحی کنند. حتی در برخی از موارد کاربران می‌‌توانند چندین منو برای وب‌سایت خود طراحی کنند. همچنین در این بخش می‌‌توانند صفحات مورد نظر خود را به عنوان زیر‌منو به فهرست اضافه کنند.

از ویژگی‌‌های ساخت فهرست در وردپرس این است که تنها با کشیدن و رها کردن صفحه مورد‌ نظر در لیست ساخته شده، می‌‌توان یک منوی کاربرپسند طراحی کرد. کاربران از بخش فهرست می‌‌توانند ترتیب صفحات موجود در فهرست را مشخص کنند.

ویرایش فهرست در وردپرس

گاهی ممکن است برخی از وب‌سایت‌‌ها با گذشت زمان نیاز به ایجاد تغییراتی در منو و فهرست داشته باشند. بخش فهرست در وردپرس این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که مدیران و طراحان سایت بتوانند در هر زمان که نیاز است، با مراجعه به بخش فهرست، تغییرات لازم را بر روی منو ایجاد کنند. به عنوان مثال ممکن است نیاز باشد تا یک صفحه به منو و یا زیر‌منو اضافه شود.

چگونه در وردپرس فهرست بسازیم؟

برای ساخت و یا ویرایش فهرست در ابتدا باید وارد پیشخوان وردپرس شوید. سپس بر روی گزینه نمایش و زیر‌منوی فهرست کلیک کنید. در این قسمت می‌‌توانید تمام صفحاتی که در وب‌سایت وجود دارد را در سمت چپ صفحه مشاهده و در صورت نیاز صفحه مورد نظر را به منو اضافه کنید.

ویرایش فهرست

گاهی فهرست نیاز به ویرایش دارد. برای ویرایش باید پس از انتخاب فهرست مورد نظر بر روی گزینه ویرایش کلیک کنید. از گزینه ویرایش معمولاً زمانی استفاده می‌‌شود که وب‌سایت و منوی آن نیاز به بروز‌رسانی داشته باشد.

امکان ساخت چندین فهرست در وردپرس

زمانی که شما یک قالب برای وردپرس در نظر می‌‌گیرید، به صورت پیش‌‌فرض دارای یک منو است که می‌‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را ویرایش کنید. همچنین این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند یک منو با سلیقه خود بسازند و آن را به عنوان فهرست اصلی در وب‌سایت قرار دهند.

برای ساخت یک فهرست جدید باید با انتخاب صفحات مورد نظر، یک لیست جدید در بخش فهرست بسازید. معمولاً یک فهرست می‌‌تواند شامل صفحات خانه، موضوعات فعالیت، درباره ما، تماس با ما و یا سایر موارد باشد.

چگونه یک فهرست آبشاری در وردپرس بسازیم؟

فهرست آبشاری همان منو و زیر‌منو است. برای اینکه بتوانید یک صفحه را به عنوان زیر‌منو انتخاب کنید و یک فهرست آبشاری بسازید، باید صفحه مورد نظر را کشیده و بر روی صفحه مورد نظر در فهرست اصلی قرار دهید. دقت داشته باشید که هر زیر‌منو می‌‌تواند شامل چندین زیر‌منوی دیگر باشد، در نتیجه می‌‌توان یک فهرست آبشاری را به صورت منظم در وردپرس ساخت.

بخشهای پیشرفته در فهرست

فهرست دارای بخش‌‌های مختلف دیگری است که به عنوان بخش‌‌های پیشرفته در فهرست وردپرس شناخته می‌‌شوند. بخش‌‌های پیشرفته شامل موارد زیر هستند:

  • هدف پیوند
  • کلاس CSS
  • صفت عنوان
  • پیوندهای هم‌سو (XFN)
  • توضیح

موارد گفته شده بیشتر در زمانی کاربرد دارند که طراح سایت بخواهد یک فهرست حرفه‌‌ای و شخصی‌سازی شده طراحی کند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا