مدیریت رسانه در وردپرس

اگر در حال طراحی و راه‌‌اندازی یک وب‌سایت هستید، نیاز است تا به این نکته توجه داشته باشید که برای جلب توجه مخاطب شما نیاز به انواع رسانه دارید. همچنین با توجه به نوع وب‌سایت ممکن است که نیاز داشته باشید تا رسانه‌‌هایی در فرمت‌‌های مختلف از جمله ویدئو، صوت، تصویر، زیپ، PDF و یا انواع فایلهای دیگر در وب‌سایت خود قرار دهید. به همین دلیل نیاز است تا با بخش مدیریت رسانه در وردپرس آشنا شوید.

مدیریت رسانه

مدیریت رسانه یکی دیگر از بخش‌‌های پیشخوان وردپرس است که به کاربران کمک می‌‌کند تا بتوانند انواع فایلهای مورد نظر خود را درون وب‌سایت ذخیره کنند. همچنین این امکان وجود دارد که از بخش مدیریت رسانه وردپرس، فعالیت‌‌های موجود را مدیریت کنید. مدیریت فایل می‌‌تواند شامل حذف و یا اضافه کردن فایل‌‌های جدید باشد.

اهمیت بخش مدیریت رسانه

اگرچه وب‌سایت شما ممکن است نیاز به انواع فایل صوتی و تصویری نداشته باشد، با این حال نیاز است تا برای جلب توجه مخاطبان و کاربران وب‌سایت از انواع فایل به خصوص تصاویر جذاب استفاده کنید. در نتیجه نیاز است تا با عملکرد بخش رسانه‌‌ها نیز آشنا شوید و از آن به عنوان بخش مهمی از ممکن است استفاده کنید.

تأثیر مثبت رسانه بر بهبود سئوی وب سایت

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که برای طراحی سایت بسیار اهمیت دارد، سئو وب‌سایت و تقویت آن است. اگر شما نیز به تازگی با دنیای طراحی وب‌سایت آشنا شدید، باید به این مورد توجه داشته باشید که رسانه‌‌های موجود در وبسایت می‌‌توانند تأثیر بسیار زیادی بر وضعیت سئوی آن داشته باشند.

به عنوان مثال زمانی که شما از یک ویدئو در وب‌سایت خود استفاده می‌‌کنید، این احتمال افزایش پیدا می‌‌کند که توجه کاربران جلب شود و مدت زمان حضور آنها نیز در وب‌سایت افزایش پیدا کند. مدت زمان حضور کاربران یکی از عواملی است که می‌‌تواند تعیین‌ کننده رتبه وب‌سایت شما در یک موتور جستجو مانند گوگل باشد.

همچنین یک موتور جستجو مانند گوگل، علاقه زیادی به رسانه‌‌های موجود بر روی ‌ وب‌سایت دارد، در نتیجه رسانه‌‌ها با توجه به نوع و نام‌‌شان توسط گوگل تحلیل و آنالیز می‌‌شوند و در نهایت رتبه آنها نیز در نتایج جستجو تغییر خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از مدیران وردپرس میزان اهمیت رسانه‌‌، بر روی وضعیت سئو را درک نکرده‌‌اند، به همین دلیل به آن اهمیت نمی‌‌دهند.

دسترسی آسان تر کاربران به محتوا

زمانی که رسانه‌‌ها توسط طراح و یا ادمین سایت به درستی مدیریت شوند، این امکان برای کاربران وب‌سایت فراهم می‌‌شود که بتوانند به سادگی به محتوای سایت دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال بسیاری از کاربران در بخش رسانه‌‌های گوگل به دنبال تصاویر و یا ویدئوی مورد نظر خود هستند، زمانی که شما یک تصویر و یا ویدئو کاربردی را در وب‌سایت خود قرار دهید، این احتمال وجود دارد که کاربران با کلیک بر روی رسانه وب‌سایت شما، از طریق یک موتور جستجو مانند گوگل وارد وب‌سایت شوند.

مدیریت رسانه شامل چه بخشهایی است؟

زمانی که شما از پیشخوان وردپرس بر روی رسانه کلیک می‌‌کنید با دو گزینه مواجه می‌‌شوید:

کتابخانه

زمانی که شما وارد کتابخانه می‌‌شوید، به سادگی می‌‌توانید تمام رسانه‌‌هایی که تاکنون بر روی وب‌سایت وردپرسی خود آپلود کردید را ببینید و در صورت نیاز آنها را مدیریت کنید. به عنوان مثال می‌‌توانید رسانه‌‌های مورد نظر را بر اساس تاریخ مرتب کنید و یا اینکه رسانه‌‌ها را به صورت جمعی انتخاب و آنها را حذف کنید. همچنین در نوار بالایی کتابخانه، گزینه افزودن وجود دارد که به شما این امکان را می‌‌دهد تا رسانه مورد نظر را به کتابخانه اضافه کنید.

افزودن

این گزینه به کاربران این امکان را می‌‌دهد تا بتوانند رسانه‌‌های مورد نظر خود را بر روی وب‌سایت آپلود کنند. تنها کافی است که پس از کلیک بر روی گزینه افزودن، دکمه گزینش پرونده‌‌ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پس از افزودن رسانه، فایل مورد‌ نظر را در بخش کتابخانه مشاهده خواهید کرد.

ویرایش تصاویر و فایل

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که می‌‌تواند منجر به افزایش نظم در بخش رسانه‌‌ها شود. ویرایش آنها است. به عنوان مثال شما در این بخش می‌‌توانید هم نام تصاویر مورد نظر را تغییر دهید و هم یک متن جایگزین برای آن انتخاب کنید. متن جایگزین کمک می‌‌کند تا در صورت عدم نمایش تصویر، یه توضیح کوتاه در مورد آن به کاربران نمایش داده شود.

دقت داشته باشید که نام و توضیحاتی که به رسانه‌‌ها اضافه می‌‌‌‌شود، تأثیر زیادی بر سئوی وب‌سایت شما خواهد داشت، در نتیجه نیاز است تا به جزئیات رسانه‌‌ها توجه بسیار زیادی داشته باشید.

تغییر سایز تصاویر

اگر نیاز داشته باشید که تصاویر وب‌سایت وردپرسی را تغییر دهید، کافی است تا به بخش تظیمات تصویر بروید و اندازه تصاویر را به سایز دلخواه خود تغییر دهید. به این مورد توجه داشته باشید که تصاویر با توجه به موارد استفاده، ممکن است دارای اندازه‌‌های مختلفی باشند، به همین دلیل نیاز است تا از بخش تنظیمات، به سایز مورد نظر تغییر داده شوند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا