آموزش رایگان طراحی سایت

این روزها دنیا در حال تغییر است و همه چیز به نوعی وابسته به اینترنت و فضای مجازی است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهکاری برای معرفی خود و یا کسب و کارشان در فضای مجازی هستند. طراحی سایت نخستین و موثرترین راهکار برای معرفی کسب و کار و برندینگ است. متاسفانه به دلیل هزینه بالای طراحی و راه‌اندازی وب سایت، بسیاری از افراد از داشتن آن صرف نظر می‌کنند، اما باید به این افراد بگوییم که راهکارها و روش‌های ارزان و یا رایگانی وجود دارند که به آنها در ساخت یک وب سایت حرفه‌ای به صورت رایگان کمک می‌کند، پس در ادامه به شما آموزش رایگان طراحی سایت را توضیح می‌دهیم.

طراحی سایت چه مزایایی دارد؟

یک سایت حرفه‌ای این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید فعالیت‌های کاری خود را به صورت گسترده، حرفه‌ای و بدون محدودیت جغرافیایی انجام دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید با داشتن یک وب سایت به صورت رایگان کسب و کار خود را به دنیا معرفی کنید. همچنین طراحی وب سایت می‌تواند شامل مزایای دیگر از جمله موارد زیر باشد:

راه اندازی کسب و کار مجازی

این روزها اینترنت و فضای مجازی کمک کرده است تا افراد بسیار زیادی بتوانند صاحب کسب و کار خود باشند و به صورت کاملاً مستقل خدمات و محصولاتشان را از طریق وب سایت، معرفی کنند. همچنین بسیاری از کسب و کارهای مجازی توانسته‌اند تا با فروش خدمات و محصولات خود از طریق وب سایت، بدون واسطه به درآمد برسند.

ایجاد یک شعبه مجازی از کسب و کار

مهم نیست که شما در چه حوزه‌ای و در کدام نقطه از ایران و یا دنیا فعالیت می‌کنید، مهم این است که یک وب سایت حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بدون نیاز به راه‌اندازی یک یا چند شعبه از فروشگاه فیزیکی خود، یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی داشته باشید و از آن به عنوان بزرگ‌ترین شعبه از کسب و کار خود برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشتریان، استفاده کنید.

فروش و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته

این روزها بسیاری از افراد به دلیل عدم داشتن وقت کافی برای انجام برخی از فعالیت‌های روزانه خود، تمایل دارند تا بسیاری از کارهای خود را مانند خرید کردن را به صورت اینترنتی و مجازی انجام دهند. در نتیجه شما نیز می‌توانید با راه‌اندازی یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی خدمات و محصولات خود را بدون محدودیت زمانی و به صورت 24 ساعته در اختیار مشتریان قرار دهید. دقت داشته باشید که ارائه خدمات به صورت شبانه روزی می‌تواند منجر به ایجاد حس رضایت در مشتری و فروشنده شود.

وبسایت در 24 ساعت شبانه روز در دسترس است
وبسایت در 24 ساعت شبانه روز در دسترس است

آیا نیاز به طراحی سایت دارید؟ برای مشاوره رایگان یا طراحی سایت می‌توانید با ما به شماره 09174332429 تماس بگیرید یا از اینجا تیکت ارسال کنید..

چگونه میتوان به صورت رایگان وب سایت طراحی کرد؟

آموزش رایگان طراحی سایت به این معنا است که شما نیازی نیست برای آموزش دیدن و یادگیری هزینه‌ای پرداخت کنید ولی همان طور که در ادامه متوجه می‌شوید، هزینه‌های ناچیزی را باید برای دامنه و هاست خود پرداخت کنید و کمی زمان برای طراحی سایت بگذارید.

اگر به دنبال راهکاری برای طراحی و ساخت وب سایت به صورت رایگان هستید، در گام نخست نیاز است تا با برخی از اصول طراحی وب آشنا شوید.

آشنایی با وردپرس

یکی از مهم‌ترین و پیش‌نیازها، برای آموزش رایگان ساخت سایت یادگیری یک سیستم مدیریت محتوا است.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) حرفه‌ای است که کمک کرده تا افراد بسیار زیادی بتوانند بدون آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی تحت وب مانند PHP، یک وب سایت کاملاً حرفه‌ای، به صورت رایگان طراحی کنند. گفته می‌شود که بسیاری از وب سایت‌های معروف و شناخته شده در دنیا این روزها با وردپرس ساخته و مدیریت می‌شوند.

ثبت و خرید دامنه

اگر بخواهیم به صورت کاملاً ساده دامنه را توضیح دهیم، باید بگوییم که دامنه همان نام وب سایت است که پس از www قرار می‌گیرد. به عنوان مثال www.persiatechnology.ir

دامنه پسوندهای مختلفی مانند ir و یا com دارد. دامنه ir برای کشور ایران است.

نام دامنه باید کاملاً منحصر به فرد باشد. شاید شما در دنیای واقعی بتوانید صاحب یک فروشگاه باشید که هم نام با چندین فروشگاه دیگر باشد، اما در اینترنت هرگز مجاز به انتخاب یک نام تکراری نخواهید بود.

اگر تصمیم دارید تا فروشگاه و یا یک وب سایت اینترنتی برای خود طراحی کنید که به صورت جهانی فعالیت داشته باشد، توصیه می‌شود تا از پسوندهای بین‌المللی مانند com استفاده کنید. پسوند ir در برخی از سرویس‌ها مانند Google ADS تحریم است و نمی‌توانید در گوگل تبلیغ دهید.

برای ثبت دامنه ir باید در وب سایت رسمی ثبت دامنه کشوری ایران مراجعه عضو شوید.

دامنه‌ها با توجه به پسوندی که برای آن‌ها انتخاب می‌شود دارای قیمت‌های مختلفی هستند. به عنوان مثال یک دامنه با پسوند ir قیمت بسیار کمی دارد، در حالی که پسوندهای بین‌المللی گران‌تر هستند. همچنین باید دقت داشته باشید که دامنه به صورت سالیانه نیاز به تمدید دارد، و اگر در زمان مشخص تمدید نکنید، دامنه از شما گرفته می‌شود و این احتمال وجود دارد که توسط شخص دیگری خریداری شود.

خرید هاست

اطلاعاتی که شما در گوشی و یا لپ‌تاپ خود نگه‌داری می‌کنید، نیاز به یک فضای ذخیره سازی دارند تا بتوانند دوباره در دسترس قرار بگیرند. زمانی که شما یک وب سایت طراحی می‌کنید، نیاز به یک فضا برای ذخیره سازی دارید که همه افراد از هر نقطه از جهان بتوانند به وب سایت و اطلاعات موجود بر روی آن دسترسی داشته باشند. در اصطلاح به فضایی که وب سایت بر روی آن ذخیره می‌شود هاست می‌گویند.

Host یا فضای میزبانی
Host یا فضای میزبانی

هاست و یا فضای میزان، درست مانند دامنه نیاز به خریداری و تمدید در زمان مشخص دارد. البته در زمان خرید و گرفتن اشتراک هاست باید به نوع آن و حجم مورد نیاز خود توجه داشته باشید. که البته همه این موارد می‌توانند بر روی هزینه هاست تاثیرگذار باشند.

برای اینکه بتوانید وردپرس را نصب کنید باید هاست لینوکس خریداری کنید. همچنین Cpanel یا DirectAdmin دو پنل محبوب و معروف لینوکسی هستند که برای مدیریت فضای هاست و پایگاه داده، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شاید دو پنل معروف Cpanel یا DirectAdmin در برخی از موارد با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند، اما می‌توان گفت که هر دو دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • مدیریت ساده حساب کاربری توسط مدیر سایت
  • امکان مشاهده و مدیریت میزان فضای هاست
  • امکان مشاهده پهنای باند توسط مدیر سایت
  • امکان ساخت یک یا چند پایگاه داده
  • امکان ساخت یک یا چند زیر دامنه
  • امکان ساخت ایمیل تحت وب
  • امکان بکاپ‌گیری و ذخیره فایل پشتیبان از سایت
  • امکان نصب سیستم مدیریت محتوای مورد نظر مانند وردپرس
  • امکان مدیریت فایل‌های آپلود و دانلود شده بر روی سایت

خرید و نصب قالب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های وب سایت، قالب آن است. قالب وب سایت با توجه به نوع و کارایی آن انتخاب می‌شود، در نتیجه نیاز است تا حتماً در زمان خرید قالب و نوع وب سایت توجه داشته باشید.

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

به طور کلی تمام وب سایت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

سایت استاتیک

سایت استاتیک همان طور که از نامش پیداست، قابلیت ایجاد تغییر در آن وجود ندارد. در نتیجه برای افرادی مناسب است که برای مدت زمان طولانی نیاز به تغییر اطلاعات موجود بر روی سایت ندارند.

سایت داینامیک

وب سایت‌های داینامیک بسیار پرطرفدارتر از سایت‌های استاتیک هستند، زیرا این امکان وجود دارد که مدیران سایت در هر زمان که بخواهند، اطلاعات موجود بر روی وب سایت را تغییر دهند. تقریباً می‌توان گفت که بیشتر وب‌سایتها داینامیک هستند. سایتهایی که با وردپرس ساخته می‌شوند، داینامیک هستند.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس
مزایای طراحی سایت با وردپرس

وردپرس در مقایسه با سایر سیستم‌های مدیریت محتوا دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • امکان نصب آسان بر روی هاست
  • بروزرسانی آسان
  • امنیت بالا
  • دارای افزونه‌های بسیار حرفه‌ای به صورت آماده
  • دارای قالب‌های متنوع و آماده برای ساخت انواع سایت
  • امکان ساخت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

برای اطلاعات بیشتر در مورد وردپرس اینجا کلیک کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا