آموزش خرید هاست یا سرور

در این مقاله به معرفی هاست می‌پردازیم، سپس آموزش خرید هاست یا سرور را به شما آموزش می‌دهیم.

خرید هاست و سرور را می‌توان به عنوان دومین مرحله از طراحی وب سایت معرفی کرد. معمولاً در گام نخست یک دامنه مناسب برای وب سایت ثبت و خریداری می‌شود، در مرحله بعد نیاز است تا یک ‌هاست یا سرور مناسب نیز برای وب سایت انتخاب و خریداری شود.

آموزش خرید هاست یا سرور
آموزش خرید هاست یا سرور

اگر دامنه خود را ثبت نکرده‌اید، ابتدا مقاله آموزش ثبت دامنه را مطالعه کنید.

هاست و یا سرور چیست؟

همه چیز از جمله داده‌هایی که بر روی گوشی موبایل و یا سیستم‌های کامپیوتری ذخیره می‌شوند، نیاز به یک فضا برای نگهداری دارند. این فضا کمک می‌کند تا کاربران در هر زمان که به اطلاعات مورد نظر خود نیاز دارند، به آنها دسترسی پیدا کنند.

وب سایت و داده‌هایی که بر روی آن وجود دارد، برای اینکه در دسترس تمام افراد در سرتاسر دنیا قرار بگیرد، باید بر روی هاست و یا سرور ذخیره شود.

سرور و یا هاست، درست مانند همان فضای ذخیره سازی بر روی موبایل و کامپیوتر عمل می‌کند، با این تفاوت که امکان دسترسی به صورت گسترده را برای کاربران فراهم می‌کند.

انتخاب هاست مناسب

به طور کلی دو نوع هاست وجود دارد که بسیار شناخته شده و کاربردی هستند:

  1. هاست لینوکس
  2. هاست ویندوز

هاست‌های ویندوزی برای وب سایت‌های وردپرسی مناسب نیستند. در نتیجه بهتر است اگر تصمیم به راه‌اندازی و طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارید، از هاست لینوکسی استفاده کنید.

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس
انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

چه پنلهایی برای هاست لینوکس مناسب هستند؟

اگر قصد دارید تا از هاست لینوکسی استفاده کنید، توصیه می‌شود تا پنل‌های DirectAdmin و Cpanel را انتخاب کنید. این دو پنل به لحاظ کارایی بسیار کاربرپسند هستند و به نوعی مدیریت وب سایت با آنها کار آسانی است.

بخصوص اگر به تازگی وارد دنیای طراحی سایت و وردپرس شده‌اید توصیه می‌شود از Cpanel استفاده کنید، زیرا رابط کاربری بهتری دارد و کار کردن با آن کمی راحت است.

شاید این مطالب برای شما مفید باشد: آموزش نصب وردپرس روی سیپنلآموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

واقعاً نمیتوان گفت که کدام یک بهتر است. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در نتیجه بهتر است با توجه به نیاز و مدل کسب و کارتان، هاست مناسب را انتخاب کنید.

توصیه می‌شود در زمان خرید هاست، نوع وب سایت، امکانات مورد نیاز و سرعت آن را حتماً در نظر داشته باشید.

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟
هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

آموزش خرید هاست یا سرور

برای خرید هاست و یا سرور کافی است تا در گوگل عبارت خرید هاست را جستجو کنید و با بررسی چند سایت معرفی شده در نتایج نخست جستجوی گوگل، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اغلب در تمام وب سایت‌ها پس از عضویت و ساخت پنل کاربری، شما می‌توانید هاست مورد نظر خود را با حجم مورد نیاز انتخاب کنید.

البته نیاز است تا به تاریخ تمدید هاست دقت داشته باشید، زیرا اگر در زمان تعیین شده، برای تمدید آن اقدام نشود، این احتمال وجود دارد که تمام اطلاعات موجود بر روی وب سایت از بین برود.

به طور معمول زمان تمدید هاست، از طریق ارسال ایمیل به کاربران یادآوری می‌شود، تا از بروز مشکلات احتمالی برای وب سایت پیشگیری شود.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا